לא רק האוכל טעים • אבא של מירי זורגר ב'ניחוחות שבת' אמיתיים

עמית דניאל 1 Comment on לא רק האוכל טעים • אבא של מירי זורגר ב'ניחוחות שבת' אמיתיים

בכל שבוע בתכניתה של מירי זורגר עולה ר' כתריאל שטיין – אביה – להטעים את האוכל עם דברי תורה משובחים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכל שבוע, בתכנית "ניחוחות שבת" בהגשת מירי זורגר, עולה אביה של מירי, ר' כתריאל שטיין, ומטעים את ניחוחות השבת בדברי תורה נפלאים. בתכנית היום (חמישי) ר' כתריאל דיבר על חלות השבת. חשיבות נוכחותן על שולחן השבת והברכה שבאה בעקבותן.

"יש עניין גדול מאד שגם בזמן הקידוש החלות יהיו על שולחן השבת" אומר ר' כתריאל "יש כאלו אצלם החלות בזמן הקידוש על הפלטה אבל האמת שצריך שיהיו על השולחן. ראשית, אנחנו מזכירים בקידוש את יציאת מצרים, אנו אומרים 'חמדת ימים אותו קראת זכר ליציאת מצרים' וזכר ליציאת מצרים למן שהיה לנו אלו החלות".

"בנוסף" ממשיך ר' כתריאל "כשבעל הבית חוזר מבית הכנסת מלווים אותו שני מלאכים, מלאך טוב ומלאך רע. מלאך טוב יהי רצון שגם לשבת הבאה יהיה כן ומלאך רע עונה בעל כורחו, אמן. יוצא שהמלאכים מברכים לשבת האבה גם שיהיה חלות וזו סגולה לפרנסה. חשוב מאד אם כן, שאלו לא יהיו שני לחמניות קטנות" אומר ר' כתריאל "יש כאלה שעושים על לחמניות קטנות. צריך שיהיו חלות גדולות המראות שפע. אני זוכר שפעם התארחתי בבית מלון וראיתי את אחד האורחים בוצע על חלות שהביא מהבית לשאלתי מדוע הוא טרח להביא מהבית ענה 'אני לא יכול לבצוע על חלות קטנות שהבית מלון מביא, צריך שיהיו חלות גדולות".

לסיום מספר ר' כתריאל שטיין על מנהג של חסידי בעלזא בשבת הקרובה "המנהג שאוכלים לשון עם חרדל מכיוון שבפרשת השבוע אנחנו לומדים על אברהם אבינו שנתן שלוש לשונות עם חרדל למלאכים".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות